Array
(
    [0] => Array
        (
            [email_address] => diplomaroute@rocrivor.nl
            [facebook_url] => https://www.facebook.com/Diplomaroute/?ref=bookmarks
            [linkedin_url] => 
        )

)
sluiten
menu

Praktijkervaring Gastouder

Ruime ervaring met ondersteunen bij persoonlijke verzorging/ADL (algemene dagelijkse levensbehoeften):

-    wassen en aan- en uitkleden;
-    ondersteunen bij toiletbezoek, luier verschonen;
-    eten geven en klaarmaken (fles geven, fruithap, broodmaaltijden).

Ruime ervaring met ondersteunen bij opvanglocatie en huishouden:

-    opruimen en schoonhouden van de opvanglocatie (bijvoorbeeld: bedden opmaken, toilet reinigen, vloer dweilen);
-    kindveilig maken van de opvanglocatie.

Ruime ervaring met ondersteunen bij activiteiten:

-    activiteiten ondernemen met kinderen van verschillende leeftijdscategorieën (baby, dreumes, peuter, kleuter, het jonge schoolkind) zoals met blokken spelen, voorlezen, puzzelen, knutselen, naar de kinderboerderij.

Ruime ervaring met:

  • het bijhouden van eenvoudige digitale administratie, zoals een urenregistratie of bestelformulieren op internet;
  • het controleren van de veiligheid van de opvangruimte, zoals het signaleren van kapot speelgoed;
  • het uitvoeren van onderhoudswerkzaamheden, zoals het repareren van een kinderstoel;
  • voorraadbeheer, zoals het tijdig aanvullen van luiers/voeding, etenswaren controleren op houdbaarheidsdatum;
  • maken van een werkplanning op basis van de wensen en behoeften van de vraagouder(s) en kind(eren);
  • het stimuleren van de zelfredzaamheid;
  • ondersteunen op emotioneel gebied;
  • vakkennis bijhouden (bijvoorbeeld via (vak)bladen, internet en cursussen);
  • overleg met vraagouder(s) en consulent/bemiddelingsmedewerker;
  • feedback ontvangen van vraagouder(s);
  • evalueren van de eigen werkzaamheden.

Tot slot kun je iets vertellen over een door jou meegemaakte onvoorziene situatie. Bijvoorbeeld dat een kind viel, zich ergens aan stootte of ergens allergisch op reageerde. Wat gebeurde er, hoe heb je hierop gereageerd en hoe heb je vervolgens gehandeld.